Dětská skupina Dobromysl
Naši průvodci s dětmi pracují metodou italské lékařky Marie Montessori, která děti vedla k samostatnosti, sebevědomí a radosti z učení pro sebe, a která se již po století uplatňuje ve školkách i školách po celém světě. Začleňujeme také prvky lesní pedagogiky a cizí jazyky.
MONTESSORI PRINCIPY vedou děti k rozvoji osobní zodpovědnosti, nezávislosti, sebedůvěry, samostatného rozhodování a vnitřního klidu a rovnováhy.
Děti pracují:
- všemi smysly v připraveném prostředí
- svým vlastním tempem a způsobem
- spontánně, od konkrétního k abstraktnímu
- od jednoduchého ke složitému
Děti pracují v připraveném prostředí, které:
- podporuje zájem dítěte
- pomáhá mu zafixovat si správné pracovní návyky
- spolupodílí se na utváření vlastního úsudku dítěte
- motivuje dítě uspořádaností a řádem
- vychází z jejich vývojových potřeb, senzitivního období zájmu a soustředěné pozornosti dítěte
- pomáhá dětem učit se kontrolovat vlastní práci
Dětem je umožněna svobodná volba práce, kdy:
- dítě si samo vybírá v rámci daných pravidel činnost, které se bude věnovat
- pracuje samostatně nebo ve skupině, vybírá si také místo, kde bude pracovat
- každé dítě má tolik svobody, kolik zvládá vzhledem k bezpečnosti své i ostatních dětí
Děti pracují se speciálními Montessori pomůckami, které:
- umožňují zapojení a rozvoj všech smyslů
- usnadňují získávání nových vědomostí a dovedností
- motivují děti k činnosti
LESNÍ PEDAGOGIKA
Pro děti je přirozené trávit venku většinu času a počasí nedělí na pěkné a špatné. Být venku je jejich přirozenost a tu chceme podporovat.
Zvířata a přírodu děti znají nejen z knih a obrázků, ale cítí se v ní bezpečně a učí se z ní prakticky.
Základní principy:
- s dětmi venku za každého počasí
- min. 1x týdně ekovýchovné programy v přírodě NP Podyjí nebo v Granickém údolí
- celoroční vzdělávání dětí v přímém kontaktu s přírodou
- poznávání fauny a flory našeho regionu badatelským zážitkovým způsobem
- přírodní zahrada jako součást dětského světa
CIZÍ JAZYKY
Ideální doba, kdy začít seznamovat dítě s cizím jazykem je od 2 do 6 let, dítě se učí jazyk bez nežádoucího přízvuku. Děti se v tomto věku učí mimoděk, odposlechem a nápodobou. Výuka angličtiny probíhá podle osnov Helen Doron. Podporujeme spontánnost používaného cizího jazyka.